Sa bem!

Am auzit azi dimineata la stiri la radio cum ca romanii ar avea cea mai mare cota de alcool consumat pe cap de locuitor din Uniunea Europeana, anume 18.5 litri de alcool pe an.

Trebuie sa recunosc ca am ramas putin surprins, judecand dupa burdihanele pline de bere ale cehilor si nemtilor ma asteptam sa ne depaseasca net…dar nu. Ei abia ce consuma 15 litri de alcool pe cap de locuitor. Dupa momentul de deruta mi-am revenit. Adica berea are 5% alcool pe cand palinca are, in medie 45%. Pentru o usurinta in calculele care vor urma voi lua ca referinta palinca din zona Cluj-Bihor-Salaj cu putine influente de Maramures si Satu Mare, anume o valoare rezonabila de 50%.

Bun, acum ca am stabilit constantele din problema, sa facem niste calcule.

15 litri de alcool calculat in bere inseamna 300 de litri, adica 600 de sticle de bere, adica aproape 2 sticle de bere pe zi.

18.5 litri de aclool in palinca inseamna 37 de litri de palinca, adica putin peste doua cinzeci pe zi.

Din cele doua calcule de mai sus putem trage si niste concluzii utile…adica o sticla de bere este echivalenta cu o cinzeaca de palinca. Ma intreb de ce sa iti chinui vezica cu 6-7 beri cand poti sa bei 300 de palinca? Nici nu te duci din 30 in 30 de minute la buda, nici nu faci burta.

Romanul bea ori de bucurie, ori de suparare, ori de plictiseala. Sau, vorba Stratanului

“Beau si eu, ca moldovanu,
Patru ori pe an, ian zi:
La Craciun, de Hram, la Paste
Si in fiecare zi.”

Nu mi-am dat seama de scopul articolului astuia…dar va urez “Noroc!”, “Sanatate!” si un calduros “Bea cu mine!”

About Josef Svejk
Through possibly-feigned idiocy or incompetence he repeatedly manages to frustrate military authority and expose its stupidity in a form of passive resistance: the reader is left unclear, however, as to whether Švejk is genuinely incompetent, or acting quite deliberately with dumb insolence. These absurd events reach a climax when Švejk, wearing a Russian uniform, is mistakenly taken prisoner by his own troops. Source: Wikipedia

Leave a Reply

