Stare de necesitate

Sariti lume, fura unu’ autostrada!

Agentii de paza trebuie sa fie cu ochii pe tot ce tine de autostrazi: imprejmuiri de plasa, parapeti metalici, semnalizare verticala, stalpi de dirijare, borne kilometrice, separatoare, echipamente de monitorizare si informare asupra traficului etc. Cateva cerinte:

– serviciile de paza trebuie sa asigure pastrarea patrimoniului autostrazii asa cum a fost predat de CNADNR
– paza se executa prin patrulare si interventie rapida
– se urmareste interzicerea depozitarii gunoaielor pe autostrada si in zona de siguranta a acestora
– paza se executa 24 de ore din 24
– patrularea mobila trebuie compusa dintr-un conducator auto si un agent de paza
– autovehiculele de patrulare vor fi dotate cu GPS, ofertantii vor face dovada ca au dispecerate moderne proprii
– personalul de paza trebuie sa fie dotat cu uniforme si echipamente de protectie, ofertantii vor face dovada ca au sali sport proprii sau inchiriate pentru pregatirea fizica a agentilor de securitate si sala de curs pentru pregatirea profesionala, inclusiv posibilitati tehnice pentru executarea unor sedinte de tragere cu armamentul din dotare
– autovehiculele de patrulare vor fi echipate cu proiectoare, orientate spre dreapta, incat sa nu jeneze vehiculele care circula din sens opus
– ofertantii trebuie sa prezinte autorizatia de detinere pentru arme si munitie letale, emisa de IGPR.
– deplasarea echipajelor de patrulare pe autostrada se va face astfel ca sa nu jeneze utilizatorii autostrazii sau sa favorizeze producerea accidentelor rutiere. (sursa:CNADNR – Caiet de sarcini – asigurare paza patrimoniu prin patrulare si posturi fixe pe autostrada A1 Bucuresti – Pitesti).

Valoarea cumulata a sumelor puse la bataie de CNADNR pentru a pazi autostrazile din Romania, pe baza unor contracte pe 24 de luni, este de aproximativ 25 de milioane de lei (5,5 milioane euro), scrie Gandul, care arata ca pretul estimativ pentru paza unui kilometru de autostrada este de aproape 13.600 de euro.

sursa: http://www.agenda.ro

Articolu’ asta m-a facut sa am flashuri cu soldati israelieni pazind fasiile de delimitare dintre coloniile evreiesti si teritoriul palestinian in care sunt amplasate acestea. Oricum sunt convins ca “palestinienii” nostri or sa fure in continuare ca-n codru, la propriu. Adica daca reusesc sa fure hectare de padure sub obladuirea padurarului de ce n-ar fura hectare de plasa sau de parapeti cu concursul paznicilor de autostrada?

Dilema mea e urmatoarea. Daca celui ce pazeste padurea ii zice “padurar” astora care vor pazi autostrada cum o sa le zicem?

Advertisements

About Josef Svejk
Through possibly-feigned idiocy or incompetence he repeatedly manages to frustrate military authority and expose its stupidity in a form of passive resistance: the reader is left unclear, however, as to whether Švejk is genuinely incompetent, or acting quite deliberately with dumb insolence. These absurd events reach a climax when Švejk, wearing a Russian uniform, is mistakenly taken prisoner by his own troops. Source: Wikipedia

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: