Aberatia de dimineata

Incercand sa nu ma trezesc de dimineata, tot invartindu-ma de pe o parte pe alta in speranta ca cele deja clasice “inca 5 minute” or sa treaca in juma’ de ora, mi-a trecut prin cap o idee. Marea majoritate a lucrurilor interesante pe care le fac oamenii se intampla pentru ca “vreau sa vad daca sunt in stare”, nu neaparat dintr-o necesitate. Ce necesitate putea sa-l impinga pe Edmund Hillary sa urce Everestul, sau pe Baumgartner sa sara cu parasuta de la 30 de kilometri. Aici am constatat ca eu am un mic defect(printre altele mai mari). Eu am chestii care nu vreau sa le fac, dar totusi sunt curios daca as putea sa le fac. La afirmatia asta un prieten de-al meu ar fi replicat fara sa piarda mult timp “Bravo ba, ai gandit ca fetele”….dar trecand peste constatarea asta, daca ajung sa fac niste chestii pe care defapt nu vreau sa le fac, doar de dragul de-a vedea daca sunt in stare.

Ca de obicei, in starea de semi-constienta de dimineata, sar de la un gand la altul destul de repede, fara ca, odata trezit, sa-mi dau seama care-i legatura care a determinat respectiva tranzitie. In continuarea ideii anterioare am ajuns la o definitie a puterii pe care o auzisem nu stiu unde. Puterea e cand stii ca poti distruge un om, dar nu o faci si el nu stie de asta. Mi-a placut definitia asta, dar de unde “stii” ca poti distruge un om? N-ai de unde sa stii daca nu ai distrus niciunul, moment in care ai incalcat partea a doua cu “dar nu o faci”. Deci n-ai de unde sa stii daca esti “detinatorul puterii” decat daca distrugi pe cineva, moment in care ti-ai pierdut calitatea respectiva.

….dupa care m-am trezit.

La munca, nu la intins mana!

About Josef Svejk
Through possibly-feigned idiocy or incompetence he repeatedly manages to frustrate military authority and expose its stupidity in a form of passive resistance: the reader is left unclear, however, as to whether Švejk is genuinely incompetent, or acting quite deliberately with dumb insolence. These absurd events reach a climax when Švejk, wearing a Russian uniform, is mistakenly taken prisoner by his own troops. Source: Wikipedia

Leave a Reply

